Wydanie decyzji w sprawie zmiany stanu wody na gruncie
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek zmiana stanu wody na gruncie - formularz
- Wypełniony i podpisany wniosek właściciela gruntu.
- Wymagane dokumenty, tj.:
a) numery działek, ma których dochodzi do szkód oraz działek, na których dochodzi do szkód oraz działek, na których zaistniała zmiana stanu wody na gruncie powoduje szkody,
b) opis w jaki sposób doszło do zmiany stanu wody na gruncie,
c) data, kiedy właściciel gruntu sąsiedniego dowiedział się o szkodliwym oddziaływaniu na jego grunt,
d) udokumentowanie powstałych szkód na gruncie,
e) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi z siedzibą przy ul. Staszica 18, 26-006 Nowa Słupia, Pokój nr 13
Ewa Halik, pok. 13
(II piętro), tel.( 41) 31 77 622
Opłaty
Usługa podlega opłacie skarbowej – 10 zł za wydanie decyzji.
W przypadku załatwienia sprawy przez pełnomocnika – opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł za pełnomocnictwo.
Obowiązek opłaty skarbowej powstaje z chwila złożenia wniosku o wydanie decyzji.
Termin i sposób realizacji
Termin wydania decyzji zgodnie z Kpa – do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku, z zastrzeżeniem art. 35 § 5 Kpa, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Miejsce odbioru decyzji:
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi z siedzibą przy, ul. Staszica 18, 26-006 Nowa Słupia, Pokój nr 13
Podstawa prawna
- – art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r., Prawo wodne (Dz. U. z 2021 poz. 2233 z późn. zm)
- część I pkt 53 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2021. poz. 1923),
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (DZ. U. z 2022 poz. 2000).
Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.