Podziały nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wypełniony i podpisany przez wszystkich właścicieli, współwłaścicieli lub użytkowników wieczystych, współużytkowników wieczystych wniosek o podział wraz z danym adresowymi. Dla podziałów dokonywanych na podstawie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami należy dołączyć załączniki nr 1-3 (ewentualnie nr 5) z etapu I oraz załączniki z etapu II.
Wniosek o podział nieruchomości
Oświadczenie o księdze wieczystej
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania (decyzja zmieniająca)
Załączniki:
I etap - uzyskanie opinii (postanowienie)
- Tytuł prawny do nieruchomości, a w szczególności oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
- Wypis z katastru nieruchomości (z ewidencji gruntów i budynków).
- Kopia mapy katastralnej (ewidencyjnej).
- Decyzja o warunkach zabudowy, jeśli taka została wydana przed dniem złożenia wniosku (prawomocna decyzja).
- Mapa z wstępny projektem podziału na kopii mapy zasadniczej – w liczbie egz. równej liczbie stron postępowania + 2 egz. dla organów.
- Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, jeśli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków.
II etap – uzyskanie decyzji
- Protokół z czynności przyjęciu granic.
- Mapa z projektem podziału – w liczbie egz. równej liczbie stron postępowania + 2 egz. dla organów.
- Wykaz zmian gruntowych – w liczbie egz. równej liczbie stron postępowania + 2 egz. dla organów.
- Wykaz synchronizacyjny* – w liczbie egz. równej liczbie stron postępowania + 2 egz. dla organów.
- Dokumenty z etapu II muszą posiadać klauzulę o przyjęciu ich do państwowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Załączniki z etapu II nr 2-4 należy złożyć w tylu egzemplarzach ile jest stron postępowania + 2 egzemplarze dla organów administracji.
Wraz ze złożeniem wniosku należy zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych dostępną przy wniosku o podział nieruchomości lub w Urzędzie Miasta i Gminy pok. 21 oraz podpisać i dołączyć podpisaną klauzulę do wniosku.
*wykaz synchronizacyjny dołącza się, jeśli oznaczenie nieruchomości lub jej powierzchnia w katastrze nieruchomości jest inna niż w księdze wieczystej lub innych dokumentach.
Komórka organizacyjna
Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi
ul. Rynek nr 15, 26-006 Nowa Słupia,
Diana Jop, pok. 21 (I piętro), tel.: (41) 317-87-41
Opłaty
Usługa nie podlega opłacie skarbowej.
Za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa: 17,00 zł
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku. W postępowaniu dwuetapowym organ wydaje postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału. Sprawę załatwia się ostatecznie w trybie decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna
1. Art. 92-100 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 ze zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów (Dz. U. z 2004 r. nr 268 poz. 2663)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.)
Tryb odwoławczy
1. Zażalenie na postanowienie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce.
2. Odwołanie od decyzji wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce.
Dodatkowe informacje, uwagi
- Decyzja staje się ostateczna po upływie 14 dni od daty jej doręczenia stronom w przypadku nie wniesienia odwołania przez strony postępowania, a w przypadku zrzeczenia się prawa do odwołania przez wszystkie strony - z dniem dostarczenia tut. organowi ostatniego oświadczenia.
- Wniosek wraz z załącznikami składa się w sekretariacie pokój nr 10 (I piętro).
W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.